Jobbdag med lite lydnad

På förmiddagen ringde de från jobbet och frågade om jag kunde jobba, okej sa jag och förhandlade mig till ledig måndag istället. Så nu blir det ännu en sexdagarsvecka…det tar emot men det ska väl gå ändå. Innan jobbet for jag en stund till klubben så att hundarna skulle få sitt.

Gnista
Uppletande, eller egentligen en hämtaövning eftersom hon såg alla föremål på den plogade planen. Nu var det ju i höstas vi senast körde något ordentligt uppletande så Gnista hade definitivt mer spring än hjärna i sitt arbete. Startskall, en munfull snö och så kastade hon sig ut i rutan…hmmmm. Hon plockar målmedvetet MEN bytte föremål vid ett par tillfällen. Alltså inget uppletande som går till historien direkt så det är bara att bita in i bristerna. Farten ut och in var i alla fall bra!Blinkning
Framförgående först med kongen bakom och det gick bra, när jag startar efter ställande så ger hon startskall…Förvirrad Inte så bra kanske men själva gåendet är okej, öronen ligger slickade bakåt för att höra klicket bättre, det är så jag vill ha det! Efter några gånger la jag ingen kong bakom utan den kom från fickan efter klicket och då kastade jag den framför henne.
Ligga med armbågarna i fastän jag håller godis framför och ovanför nosen på henne. En start på krypet och jag ska jobba ordentligt med noggrannheten med armbågarna eftersom de gärna lyfter. Hon fick också göra mycket små krypsteg. Jag tycker att det gick riktigt bra idag.
Hopp-sitt-hopp går bra och jag tror nog att hon satte sig bättre än vad hon har gjort (i den här övningen ser jag ju bra själv)!

Ida
Fritt följ bra!
Sättande under gång gick riktigt bra idag!

Om annasjyckar

Varför hundblogga? Det här är min träningsjournal, jag kan gå tillbaka & kolla vad jag gjort & hur jag tänkt. Mina vänner kan hålla koll på mig och skulle någon inspireras eller få idéer av det jag skriver så blir jag bara glad! :D Hundnörd ut i fingerspetsarna där hund på längden, bredden & tvären upptar en stor del av mitt liv. Har tränat många olika saker och tycker att det är kul att lära mig nytt. :)
Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar