Uppletande, agility & lite lydnad

Jobbade till 16 och efter jobbet åkte jag raka spåret till klubben. Började med att ta en prommis med Ida och under den vallade Ida och jag en korridor med två föremål (gappayrullarna) som Gnista sen skulle få träna uppletande i.

Gnistas uppletande gick jättebra! Hon jobbade fint i korridoren och höll sig där, föremålet på djupet plockade hon snabbt in medan det halvvägs ut tog lite längre tid för henne att lokalisera. Dels för att hon gärna jobbar ut på djupet och dels för att det låg i mitt i en buske så hon kunde inte bara springa över det utan måste ta det på lite avstånd….men hon jobbar oförtrutet på tills hon hittar det!Mycket glad
La ut föremålen på liknande sätt i samma korridor medan Gnista var uppbunden ett par gånger och det gick bra det med.
Vallade sen en till korridor ca 15 m från den första och la ett på djupet och ett färemål närmre. Hon jobbade bra här också…utan att gå tillbaka till den första korridoren! MEN hon tänkte nog jobba vidare en stund med första föremålet (det nära) i munnen, då ryade jag i och hon tänkte om och kom bra med det.
Sista övningen la jag ett föremål på djupet i varje korridor, skickade först mot det i första korridoren, Gnista jobbade ut sen drogs hon mot den andra korridoren men jag lyckades bryta och jobba in henne till mig, hon fick dra i kongen en liten stund innan jag skickade igen. Denna gång gick hon rakt ut och fick första föremålet och kom in…då hade jag flyttat mig till den andra korridoren, så när jag tog föremålet behövde jag bara gå något steg framåt för att räta upp henne och skicka igen. Jättehärligt flyt och hon jobbade rakt ut i den andra korridoren och fick snabbt fatt på föremålet.
Jag tar föremålen framifrån och flera gånger så fick hon ingen belöning efter avlämnandet av första föremålet utan jag skickade direkt igen. Hon är lika glad för det!Mycket glad Så nästa gång blir det fler föremål…
Ett pass lydnad blev det för Gnista också men jag var trött och inte i form så det blev inte så vidare värst…mitt fel! Tar och gör nytt försök imorgon när jag är ledig och inte har så kort stubin..Förvirrad Linförigheten tappade hon kontakten i även om hon var tyst….platsliggningen var bra….krypet lättade hon i mer än vanligt…hopp-sitt hade jag inte tänkt igenom ordentligt…alltså en känga åt matten!Generad

Ida
Agility
med lite kontaktfältsträning på balansbommen och lite blandade hinder. Hon var såklart pigg och glad och hela tiden sugen på mer.
Inkallning med stå och ligg nja på tempo men ganska okej i övrigt.
 

Om annasjyckar

Varför hundblogga? Det här är min träningsjournal, jag kan gå tillbaka & kolla vad jag gjort & hur jag tänkt. Mina vänner kan hålla koll på mig och skulle någon inspireras eller få idéer av det jag skriver så blir jag bara glad! :D Hundnörd ut i fingerspetsarna där hund på längden, bredden & tvären upptar en stor del av mitt liv. Har tränat många olika saker och tycker att det är kul att lära mig nytt. :)
Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar