Farleys mentaltest i Örebro, domarnas bedömning

Här kommer betygen i korthet, ikväll eller imorgon kommer ett inlägg med mina upplevelser av provet. 🙂

Domarnas bedömning, högsta betyg 5 är ”bästa” betyg.

Klicka här för länk till bedömningsmallen….

Samarbete förare – 5

Samarbete testledare – 5

Gripa, ta tag 5 m – 5

Gripa, ta tag 40 m – 5

Gripa, hålla 5 m – 5

Gripa, hålla 40 m – 5

Gripa, slita, dra 5 m – 5

Gripa, slita, dra 40 m – 5

Förföljande – 2

Förföljande, gripande – 1

Uthållighet – 2

Social självsäkerhet – 3

Social nyfikenhet – 3

Socialt samspel – 4

Handlingsförmåga – 4

Anpassningsförmåga – 2

Koncentration – 4

Avreaktion – 4

Minnesbilder – 5

Rädsla – 5

Aggressivitet – 4

Nyfikenhet – 3

Skott – 5

Imponer-/hotbeteenden – 5

Godkänd mentaltest, del A=131 p, del B=307 p, totalt=438 p

Domare var Martti Keskinen och Sven-Einar Holmsten.

 

 

Om annasjyckar

Varför hundblogga? Det här är min träningsjournal, jag kan gå tillbaka & kolla vad jag gjort & hur jag tänkt. Mina vänner kan hålla koll på mig och skulle någon inspireras eller få idéer av det jag skriver så blir jag bara glad! :D Hundnörd ut i fingerspetsarna där hund på längden, bredden & tvären upptar en stor del av mitt liv. Har tränat många olika saker och tycker att det är kul att lära mig nytt. :)
Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar