Torrpatrull & fast bevakning

Igår höll jag kurs på klubben så Vega fick prommis och lite lek. Ikväll är det fantastiskt väder så vi har prommat och lekt innan vi torrpatrullerat och nu tränar passivitet i fast bevakning.

Patrullstigen på 200 m gick jag fram och tillbaka utan hund och hängde en leksak på vindsidan efter ca 30 m och ca 5 m från stigen. Den andra grejen la jag på en sten efter ca 170 m, även den så hon skulle få vind.

Hon började som vanligt intensivt, men tyst. Jag gick sakta med ganska täta halter. När hon vädrade i luften gick vi framåt. Första leksaken tog hon bra och jobbade fint fram roll den och sittmarkerade på eget initiativ. Sen jobbade hon mer i uppåt och utåt än ner efter spår. Jobbar bra och tar även andra leksaken fint med att jobba sig fram och sittmarkera. Sen startade jag patrullering igen och hon jobbade bra även sista biten innan jag avbröt, klappade om och kopplade loss och tog en liten prommis vidare på stigen.

Nu sitter jag på en sten och Vega tycker att det är lite trist. Första kvarten har hon lite aktivitetshöjningar med pip men sen glesar de ut sig och blir mindre pipig även om hon buffar på leksaksfickan. Nu har vi setat 30 min och det får bli en stund till.

Om annasjyckar

Varför hundblogga? Det här är min träningsjournal, jag kan gå tillbaka & kolla vad jag gjort & hur jag tänkt. Mina vänner kan hålla koll på mig och skulle någon inspireras eller få idéer av det jag skriver så blir jag bara glad! :D Hundnörd ut i fingerspetsarna där hund på längden, bredden & tvären upptar en stor del av mitt liv. Har tränat många olika saker och tycker att det är kul att lära mig nytt. :)
Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar