Vecka 1 efter startad patrullhundskurs

Kortvecka med en kväll kurs och en kväll styrelsemöte, men igår började påskhelgen och 4 lediga dagar.

Måndag – passiv markering på mynt – automatisera liggandes och uthållighet i markeringen – tre utlagda mynt med ca 1 m mellan som hon fick frivilligt markerade genom att lägga sig och när hon sänker huvudet klick och kastad godis så hon får komma tillbaka för en ny markering. Hon växlade mellan de tre mynten.

Tisdag höll jag i en kurs, så det blev en prommis. Sen fortsatte vi lite med passiv markering, se ovan.

Onsdag, styrelsemöte så Henrik prommade Vega.

Torsdag, lydnad under prommis.

Fredag – åkte till Tystberga och tränade spår med två kurskompisar från patrullhundskursen. Trevligt och stora gärden att lägga spår på. Vega fick ett spår med täta burkar med färskfoder i och annan spårläggare. Jag behöver jobba på det…har lite svårt att släppa kontrollen och låta andra lägga spår.. 🫣 Vega spårade helt okej och markerade alla burkar utom en som jag tror hon passerade utanför spåret och därför inte fick med sig. Sen fick hon ett spårupptag som hon tog fint och markerade burken okej.

Lördag – klubben – lite lydnad med andra hundar på plan, runda koner, sitta med vid elden när vi grillade korv, lite lyfta-upp-på-bord-träning. Underbart vårväder med strålande sol. Fortsätter imorgon. I kväll lite mynt-markeringar som går framåt med lite längre tid i frysningen varje gång. 😀

Söndag – klubben – lydnad, platsliggning, hopp, lek med andra än mig, myntmarkering, visitering.

Måndag – klubben – platsliggning, hopp, fritt följ, inkallning och så lite runda koner.

Vilken härlig helg det blev! Det gör vi om 😃🌞

Om annasjyckar

Varför hundblogga? Det här är min träningsjournal, jag kan gå tillbaka & kolla vad jag gjort & hur jag tänkt. Mina vänner kan hålla koll på mig och skulle någon inspireras eller få idéer av det jag skriver så blir jag bara glad! :D Hundnörd ut i fingerspetsarna där hund på längden, bredden & tvären upptar en stor del av mitt liv. Har tränat många olika saker och tycker att det är kul att lära mig nytt. :)
Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar