Platsliggning med skott, måsten & aktiveringsmoment

Ingen har ringt från jobbet idag heller så det blev en skogsprommis och lydnad på klubben.
 
Gnista fick jobba en hel del linförighet, första passet var ganska gapigt men nästa pass var hon tyst. Jag har kanske skrivit det förut men nu MÅSTE jag ta och gå tillbaka och träna massor med position i linförigheten. Fram med klicker och korv bara, sen blir det lugna och stillsamma pass. Idag var hon ganska nosig, kan vara att jag har lagt spår på plan ett par gånger. Men det är bara för fröken att lära sig att ibland är det lydnad och ibland är det spår…..jag talar om för henne vad som gäller.
Hopp-sitt-hopp gick ganska bra, hon hamnade lite snett på uthoppet ibland men jag tycker att hon skötte sig bra. Jobba mer på att få ut avståndet.
Kvarsittande och inkallning då jag gjorde ungefär nio kvarsittanden och en inkallning, hon gick upp två gånger så jag fick sätta om henne. Hon känns i alla fall säkrare och säkrare i kvarsittandet. Tar lite djupa andetag och knixar lite med knäna innan jag går tillbaka och det var vid ett sådant tillfälle hon reste sig en av gångerna.
Platsliggning utan och med skott började träningsdagen med en platsliggning på en nuklippt del av gräsmattan, för att inte göra det allt för svårt så var det inte på värsta strängen men lite fanns det där i alla fall. Hon låg bra, jag fanns på 10 m och hon fick ligga i ca 3 min. I kväll var det skotträning på klubben med genensam platsliggning. Gnista la jag på en annan plan, ca 100 m från skytten (jag la henne ändå så att hon hade skytten bakom sig), jag la henne lite före de som låg på den genensamma platsliggningen så det blev nog i ca 6 min kan jag tro. Jag lämnade henne drygt fem m för att göra en variabel lättare. Gnista låg kanon! Hon vek inte ens örat när skotten kom! De stora störningarna för hennes del var tränande hundar vid sidan och folk och hundar som rörde sig ca 20 m bakom henne. Bästa tjejen!Rött hjärta
 
Ida fick göra framåtsändande, skall och kryp i aktiveringssyfte och hon gör det sååå bra! Tänk om man kunde tävla i bara de momenten!Blinkning
 

Om annasjyckar

Varför hundblogga? Det här är min träningsjournal, jag kan gå tillbaka & kolla vad jag gjort & hur jag tänkt. Mina vänner kan hålla koll på mig och skulle någon inspireras eller få idéer av det jag skriver så blir jag bara glad! :D Hundnörd ut i fingerspetsarna där hund på längden, bredden & tvären upptar en stor del av mitt liv. Har tränat många olika saker och tycker att det är kul att lära mig nytt. :)
Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar