Jobb, jobb, jobb, sova, träna lite hund…

Så känns det i alla fall nu, inget annat hinns med, hoppas att det blir bättre snart…Förvirrad
Innan jag for på jobbet så tränade jag hundarna en liten stund…

Gnista
Hämta-övning när hon fick ligga kvar medan jag gick ut med en slangbit som hon fick hämta, startskall som jag fick bort genom att ge henne en skvätt korv precis när jag skulle skicka så det försvann. Sen tog hon grejen i munnen och släppte den efter en meter eller så för att springa runt och "ska bara kolla lite"…hmmmmm….jag väntade ut henne och efter ett tag så kom hon och fick efter att avlämnat den kastad kong. Fortsätter såhär så tror jag nog att hon kommer att bli mer angelägen att komma in med grejen.
Framförgående som igår och det gick ganska bra idag också tycker jag.
Inkallning klickade kavrsittandet varvat med att jag kallade in och lät henne göra en hel inkallning med ingång och allt.
Kryp-grunder; klurade lite över krypet idag och kom fram till att jag ska klicka när hon ligger med armbågarna nere och så får hon sträcka sig efter godbiten. Alltså belönas liggandet och varje krypsteg är bara ett sätt att ta sig till nästa ligg/belöningsställe. Japp, klurar vidare och provar mig fram på vad som funkar för att Gnista ska vara låg och följsam i krypet.

Ida
Fritt följ var bra.
Inkallning mest att jag klickade när hon satt för att hon skulle göra snabba starter, gjorde också några riktiga inkallningar och det gick också bra, inte samma fart men okej. Testade lite snabba starter från ligg och stå, måste fundera över hur jag ska sätta ihop momentet med bibehållen fart…
Fjärrdirrigeringen gjorde jag först lite enstaka skiften och sen belöning, vid ett tillfälle så låg hon bara kvar när jag sa sitt men jag har bestämt mig för att försöka att aldrig ge henne två kommandon. Så jag gick tillbaka och gjorde om hela momentet och sen gick det väldigt bra! Fina skiften!

Om annasjyckar

Varför hundblogga? Det här är min träningsjournal, jag kan gå tillbaka & kolla vad jag gjort & hur jag tänkt. Mina vänner kan hålla koll på mig och skulle någon inspireras eller få idéer av det jag skriver så blir jag bara glad! :D Hundnörd ut i fingerspetsarna där hund på längden, bredden & tvären upptar en stor del av mitt liv. Har tränat många olika saker och tycker att det är kul att lära mig nytt. :)
Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Jobb, jobb, jobb, sova, träna lite hund…

  1. Det lekande folket skriver:

    Bara så att du vet det: du är guld värd, bollplanket. Kram, Anna.

Lämna en kommentar