Lite smått & gott

Med en matte som inte är helt kurant har det i alla fall blivit lite prommisar och på vissa av dem lite ”pinn-spring” för Farley. Han älskar det! Att få tag på en stooooor och tung pinne och sen galoppera med den är det BÄSTA!

BildBild

Idag på prommisen utnyttjade det suget till något konstruktivt. Eftersom han är väldigt lätt att få att bryta leken så bad jag honom bara släppa pinnen och komma, han gör det och när han kommer fick han göra något innan han fick ett ”varsågod”/”ta den” och han fick springa och ta pinnen igen. Han tyckte att det var en riktigt rolig lek, mot slutet sprang han bara ut till pinnen, ställde sig och tittade på mig och väntade på att jag skulle ropa. Vad han fick göra var lite platsliggning, fritt följ, sitta vid sidan, äta lite godis (ja, han är inte supertänd på godis, så det kan vi gott väva in i belöningskedjan ;)). Ska tillägga att han håller sig ganska så lugn och harmonisk när vi leker så här och skruvar inte upp sig.

20130921 022

Gnista nosar på en pinne och såklart måste Farley dit och kolla.

20130921 029

Gnista med en mer lagom pinne springer i ekhagen.

20130921 033

Gnista tar en ”tuggpaus”…och Farley inte…

20130921 03720130921 038

Den var stor, men lite trixig att få med sig…men skam den som ger sig, ska den med så ska den…

20130921 03920130921 040

Åsså var den med! En bit i alla fall…

Kameran på mobilen klarar inte riktigt med när det blir lite skummare på kvällen tillsammans med hundarnas rörelse, så då blir det lite suddigt…

Om annasjyckar

Varför hundblogga? Det här är min träningsjournal, jag kan gå tillbaka & kolla vad jag gjort & hur jag tänkt. Mina vänner kan hålla koll på mig och skulle någon inspireras eller få idéer av det jag skriver så blir jag bara glad! :D Hundnörd ut i fingerspetsarna där hund på längden, bredden & tvären upptar en stor del av mitt liv. Har tränat många olika saker och tycker att det är kul att lära mig nytt. :)
Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar